Content Marketing UX-Lab. Dzień dobry!

Czy klasyczny marketing i reklama upadną? Co zostanie, jeśli tych zabraknie? I co ma do tego UX? To pytania, które warto było zadawać sobie jeszcze kilka lat temu. Tak. Kilka lat temu. Teraz już nikt nie ma wątpliwości, że bez autentycznej i szczerej jak nigdy dotąd komunikacji z klientem można zbudować silną markę czy organizację.

Transformacja w marketingu, która zaczęła się na początku tego stulecia, rzuciła wyzwanie nam, managerom. Nadszedł czas, w którym musimy umieć zarządzać złożoną, wielopłaszczyznową strategią content marketingową oraz koordynować pracę zespołów czy agencji niczym najlepsi redaktorzy naczelni. I przy tym wszystkim być strażnikami autentyczności opowieści o naszej organizacji. Opowieści wciągającej, budzącej emocje, wychodzącej znacznie poza myślenie o produkcie czy usłudze. Dlaczego? Bo prawdziwa wartość i potencjał nawiązywania relacji z naszym klientami leży znacznie głębiej – w ich życiach, światopoglądach i pragnieniach. Jeśli będziemy w stanie pomagać im stawać się tym, kim pragną być, nasze firmy, produkty czy usługi staną się dla nich naturalnym wyborem.

content marketing-uxblog-01

 

Wiele powiedziano już o content marketingu. Problem polega jednak na tym, że jako marketing i product manager trudno było mi znaleźć treści, które skutecznie łączyłyby kropki z obu tych światów. Zwykle jeden z nich był traktowany bardzo pobieżnie lub w ogóle nie był poruszany. Szczególnie na rodzimym rynku trudno jest o przykłady multidyscyplinarnego podejścia do content marketingu.

 

Prawda jest taka, że UX i Content Marketing nie mogą bez siebie żyć. Są jak dobre przyjaciółki „na całe życie” – kiedy jedna zaniedba drugą, to obie są smutne, a przygody przeżywane w pojedynkę nie smakują już tak samo…     

 

Czego możesz spodziewać się po serii Content Marketing UXLab?

Przede wszystkim dużo mięsistego contentu w postaci wiedzy, którą zamienisz w działanie. Znajdzie się coś dla product i business ownerów, marketingowców i PR-owców, właścicieli firm oraz UX-ów pragnących poszerzać swoje horyzonty.

Opowieść o „jedynym marketingu, który ma znaczenie” zacznę od obalenia kilku powracających mitów, które od czasu do czasu próbują podważać fundamenty istoty content marketingu.

Następnie opowiem Wam o tym, jak przeprowadzić szybką analizę i trafnie zdefiniować punkt wyjściowy swojego biznesu w kontekście planowania działań content marketingowych.

W kolejnych artykułach zaprezentuję Wam, jak robią to najlepsi. Opiszę inspirujące przykłady wykorzystania pełnego potencjału content marketingu poprzez projektowanie wielowymiarowych doświadczeń i opowiadania historii budujących więź pomiędzy marką a klientem.

Na koniec zaprezentuję Wam garść praktycznych porad i wskazówek. Dzięki nim będziecie mogli od razu pójść “za ciosem” i inspirację przekuć w szczegółowy plan realizacji skutecznych działań content marketingowych w swojej organizacji.

a to dopiero początek…

 

Aktualnie dostępne posty z tej serii:

Mity na temat content marketingu + dodatek UX – mapowanie CM customer journey 

 

Jestem product managerem z szerokim zapleczem biznesowym, marketingowym i badawczym. Design thinking i lean stanowią dla mnie fundamenty rozwoju i analizy. Całą swoją pracę staram się napędzać naturalną ciekawością oraz poszukiwaniem odpowiedzi na pytanie ostateczne - jak tworzyć i rozwijać produkty, które pozwalają budować wielkie biznesy i mają moc zmieniania życia na lepsze.

Site Footer

Sliding Sidebar

Facebook